Efter år av ändlösa problem och reservdelar som inte går att uppbringa verkar Ulf "Vanheden" Brunnberg äntligen hittat någon som kan leverera. Det har kostat massor med tid och pengar, men nu finns det hopp för de brittiska bilarna. I webbshoppen hittar du ett stort urval av MOS-Merch https://www.teamgrahn.com/mos-motorblog-of-sweden Bli medlem i kanalen för att stötta kanalen och få åtkomst till förmåner: https://www.youtube.com/channel/UCLRG4kwAGxFyELE33Q8bvtA/join
ADVERTISEMENT
Bra att ni hjälper honom! Det finns ju en anledning till att vi andra inte åker engelskt!!
Bilar vore inte kul om man köpte enbart med förnuftet. Heja Ulf
Blir så glad av att se honom!❤
Han är så härligt bitter😂❤❤. Men jag förstår honom. Jag har lagt ner över 100 tusen i rep på min Tyska bil.
Gällande bensinpriser så är det väl nuvarande regering man ska rösta på….annars är det över med bilåkande på bensin och diesel!
5:50 minuter. Egentligen förstår jag inte varför man behöver så extrem komfort. Det handlar ju egentligen bara om att ta sig från punkt A till B. Och bor man på Lidingö, och bara åker där, så är inte avstånden så enorma. För mig duger komforten som finns i en Volvo 164E från 1973 mer än gott.
Det var bättre förr , man fick byta avgassystem vart 3e år bilarna rostade upp på väldigt kort tid. Sen fick man vara lite lite händig med bladmåttet och justera brytarspetsarna. Men det var ju bättre förr.
Ulf Brunnberg är mycket bra och han har rätt i att det var bättre bilar förr än idag. De Jönssonligan med Ulf Brunnberg och Björn Gustafsson och Birgitta Andersson och Gösta Ekman och Nils Brandt och siw malmkvist. Jag har de 5 och de tre där Ulf Brunnberg är med. Ulf är en mycket bra filmstjärna och även en bra människa som kan tänka utan manus
Kan bara säga kör själv Audi Men så jäkla trött på den problem efter problem så att säga att tyska bilar är bra är ren och skär lögn nästa bil blir japansk toyoyta eller Subaru
Älskar Jönsson ligan!❤ Harry vanheden dorris sickan!❤
Engelska bilar är väl inte kända för att vara tillförlitliga. Träpanel och skinn hjälper inte.
Ska man ha en bil med minimalt med problem. Ska man köra Toyota. 😉
Älskar Uffe och hoppas han får sina bilar iordning men det gamla uttrycket "betalar man för skit så får man skit" verkar fortfarande var aktuellt i hans fall...
Engelska bilar är precis som deras Lucas ljus -allting slocknar o allt blir svart... 😉
Han får köpa sig en Chevrolet Impala 64a dom är ju lysande
Vet inte hundra om det är sanning men hade en s type som drog el konstant jobbar själv i bilverkstad sökte febrilt elfelet det var exide batteri i den men fick reda på att det ska va jaguar eget batteri märkligt nog stämde det så vet inte vad dom byggt in i enheten drog ej el mera 🙄
Ulf Brunnberg du är värd att få hjälp med dina bilar! Jag har alltid gillat dig du är en frisk fläkt i dagens pk samhälle👌👍🇸🇪
Det låter ju som att någonting håller en dator vaken så att den inte går in i strömsparläge. Den delen drar ur batteriet.
När seriösa bilfabriker satte in elsystem från Bosch i fordonen höll sig engelska tillverkare envist fast vid Lucas och plusjord. Att Joseph Lucas (död 1902) fick öknamnet "Mörkrets Furste" (i England "Prince of Darkness") speglar i någon mån kvaliteten på elkomponenterna. Att det snart gått 125 år sedan Lucas bortgång, har knappast förbättrat elsystemen på engelska bilar. Oavsett märke och årsmodell så vilar Lucas ande över elsystemen, inget fungerar. Men, det finns två sidor av myntet, vinnare och förlorare: vinnare är verkstäderna, förlorare är ägarna. Kanske mycket text här, men tyckte det var dags för lite fakta och historik!! 🥸
Funkar väll om man är rik och pensionär :P... Men för oss andra vill man ha något som fungera i vardagen, som en volvo :D