I april 2026 lancerede Volkswagen 2027 opdateringerne. I denne video gennemgår jeg de vigtigste punkter, samt byder ind med mine erfaringer med de to forrige Volkswagen ID.Buzz biler jeg selv har haft... *** REKLAME *** Køb din Zaptec Go ladeboks med en NRGi aftale (magen til den jeg selv har) https://nrgi.dk/privat/ladeboks/vi-tilbyder/komplet-ladeboks-og-loesning/ - Værksteder med Det grønne e er specialister i service og reperation af elbiler: https://www.xn--detgrnnee-p8a.dk/?utm_source=Youtube&utm_medium=influencer&utm_campaign=E-m%C3%A6rket+x+Jimi+Rosa+BilerTV - Få internet og TV pakker hos Altibox https://www.altibox.dk - Hos Green Car Gear er danmarks største webshop, med alt hvad du har brug for til din elbil: https://greencargear.dk/?utm_source=YouTube&utm_medium=Beskrivelse&utm_campaign=BilerTV - Keratech er eksperter i dæk og fælge til elbiler. Se mere på: https://keratech.dk/?utm_source=youtube_kampange *** REKLAME SLUT *** Du er velkommen til at støtte mig, ved at blive medlem af Biler.TV her på YouTube. Det koster 29,- pr. måned. Du får ikke noget for dine penge. Du kan glæde dig over, at du ikke kan bruge dem på kolesterol-forhøjende fastfood, is eller sukkerholdig sodavand. I stedet hjælper du mig med at bliver ved med producere nysgærrigt indhold om elbiler her på kanalen 😉 https://youtube.com/@BilerTV/join Indhold i denne video: 00:00 - Intro 01:25 - Gennemgang af min egen ID. Buzz (286 hk) vs. vores tidligere (204 hk) ID.Buzz 05:18 - Varmepumpe i ID. Buzz? 11:09 - ID. Buzz 2027 opdateringer 20:32 - Hvilken variant af ID. Buzz ville jeg selv vælge? Vært: Jimi Rosa For kommercielle samarbejder kan jeg kontaktes på: [email protected] Min base er i 6800 Varde og jeg laver udelukkende indhold om elbiler og livet som elbilist.
ADVERTISEMENT
Hvor er det vanvittigt, at VW først efter 5 år opdaterer til Campermode og så sent indfører One Pedal samt fjerne soft touch. Sover de eller hvad?
Igen nørder du i bunden på buzz ❤ fedt at du forklare det i en forståelig måde ❤❤
Fed video og tak for endnu engang at nævne varmepumpen - vi har lige bestilt en Polo style launch edition (privatleaset) netop uden varmepumpe - og vi var lidt i tvivl, men virker til vi ikke skal være så bekymrede :)
I forhold til software burde de vel opdatere de "gamle" med den nye software også, så når de ikke gør det, så er det vel at de reelt opdaterer infotainment computeren, så de gamle ikke kan "trække" den nye software
Jeg har en ID7. Deres er app altså noget værre bras.... Brugerfladen er tåbelig flere steder og som du beskriver, langsom og meget ustabil
Nu mangler vi bare id 4 med lfp batteri.
Vi har også bestilt en style 6 personer uden varmepumpe, fravalget af varmepumpen var også på grund af prisen, det er alt for dyrt til hvad den egentlig gavner. Vi har valgt og beholde vores 2026 model og tog imod en nedsættelse af prisen og et års. Gratis clever. Vores bil kommer den 21 maj og vi glæder os helt vildt, og vores første langtur kommer til og gå til Skagen.🎉
Hej Jimi, Så vidt jeg har forstået er den 190 hk motor en ny APP350 motor med flere nm end den gamle 204 hk APP310, der formentlig er mere effektivitets og køreegenskabsmæssigt lig APP550’eren. Er det forkert? Jeg overvejer kraftigt at bestille Peaq med lille batteri og lille motor, når den lanceres pga. udsagn om at den nye ‘lille’ motor forventes at være teknisk opdateret til APP550 standarder
Jeg er lige kommet af med min Buzz. På længere ture endte jeg altid med at sidde og vurdere hvor hurtigt jeg ville køre sammenholdt med, hvor langt jeg kunne komme, på det strøm jeg havde tilbage. Jeg oplevede det ikke som et problem, da jeg havde Buzzen. Nu har jeg købt en Zeekr 7x og har opdaget at jeg er helt fri for den slags overvejelser. Dels er forbruget meget mindre ved høj hastighed og dels lader den meget hurtigere end Buzzen. Buzzen er meget rummelig, men rummeligheden kommer med en pris. Da Buzzen var en ny model i ‘22 havde den en fin ladehastighed, der kompenserede for den korte rækkevidde, nu er den mere gennemsnitlig.
Det med appen er nok et problem på tværs af Folkevogns gruppen, Cupra er også langsom til at gøre ting
Hejsa. Tak for endnu en super god video. Ved du om disse opdateringer kommer på andre af VAG’s modeller? Kører selv Enyaq coupe fra 24.
Jeg synes Buzz er nydelig men den har ikke camp mode (merkelig) eller VTL så da blir det Kia PV5
Hej Jimi Tak for endnu en god video Ved du noget om camper opdateringen bliver tilgængelig for os nuværende ejer som man kan købe Den lykkelige ejer af en GTX som har kørt 51.000 km på et år 😉
Altså seriøst sidder vi her i 2026 og for at få den nye software så skal man købe ny bil? Hvilket årstal lever vw i siden de ikke bare opdaterer de gamle til f.eks. campmode i en opdatering over the air, som Tesla ejer sker det mindst en gang om måneden.
De ældre MEB biler kunne ikke få V2L, kun DC V2G, det er først fra 2027 du kan få ægte V2L op til 3,5 kW både via adapter i Type2 stikket og en stikkontakt i bagagerummet. De tidligere MEB biler kunne få en DC->AC konverter på 150W, ligesom mange andre VAG biler har kunnet. Personligt er jeg ikke tilhænger af One-Pedal-Driving, men så længe det kan vælges til eller fra er det ok. Det største løft er sandsynligvis nyt rat med rigtige knapper og nyt infotainment, især rattet er virkelig tiltrængt på alle ID.-modeller.
Hej de ting du snakker om med blandt andet camping mode og kunne trække 220 V ud af højvolts batteriet er det noget der kommer som en opdatering til 2025 modellen som jeg har syv personers eller kommer det i 2027 modellen det kan jeg ikke helt finde ud af??
Håber virkelig for VW at de snart bringer rivian-samarbejde ind i deres populære modeller som denne.
Jeg er med igen, har holdt en lang pause med det der elbil show. Blev simpelthen elbil træt. Men en ID Buzz har jeg altid vendt mig om efter. Det er en af de få El biler jeg synes rigtig om, naturligvis er det alt alt for dyr Men sådan er det. Jeg glæder mig også over, bare at kigge på sådan en :-)
I forhold til den digitale nøglefunktion bliver det rigtig spændende at se om det samtidig betyder, at de 2 stk. fysiske nøgler forsvinder som det f.eks. er tilfældet hos Volvo, hvor den fysiske nøgle er (dyrt) ekstraudstyr.
Endnu en god video! Er det helt håbløst at håbe at den kommer med tre identiske sæder på anden række? Eneste vigtigste grund til at vi ikke forlader vores Touran. Vi vil gerne sidde ordentligt alle sammen på lange ture. Synes ikke der er et godt Touran, S-max alternativ endnu.