Fatbikes verbieden? #fatbikes
ADVERTISEMENT
Comments 69
daniela_campos:
Minimum leeftijd van 16 jaar. Harder dan 25kmpu direct in b…
More Like This
0:15
I Could Loop This 6-Speed Supercharged 1975 Chevy Opala All Day #chevyopala
Autos and Vehicles
13.1k
0
0:31
The Truck Top Gear Failed to Destroy 😭
Autos and Vehicles
56.9k
0
1:00
為什么摩托車頂級賽事的輪胎億萬富翁也難買
Autos and Vehicles
1.4k
0
2:15
En car air conditioner prachanaiya sari pannidan 😍 adhavan aj #shortsindia 
Autos and Vehicles
24.5k
0
0:43
Ranking TOP 5 Bike Throttle Moments 😭😭 #usa
Autos and Vehicles
26.0k
0
0:20
A single call from dad #bmw #bmwmmotorsport #bmwm #bmwm5 #bmwedit #short
Autos and Vehicles
0
0
0:59
I NEED 100k SUBSCRIBE #trending
Autos and Vehicles
44.3k
0
1:05
E20 Petrol Problem (SOLVED!)
Autos and Vehicles
28.5k
0
You've reached the end
Minimum leeftijd van 16 jaar. Harder dan 25kmpu direct in beslag nemen. Het is geen rocket science
De Fatbike is een soort statussymbool, als een BMW voor jeugd. Dat nodigt een bepaald gedrag uit wat de problemen veroorzaakt. Maar, dat is niet het enige. Snelle (elektrische) fietsen hebben ook gewoon een hoog risico op zwaar letsel bij ongevallen. Dat maakt het antwoord simpel. Alle fietsen en varianten met trapondersteuning of aandrijving een helmplicht. Ben je in 1x van al het gezeur af. Jammer voor de mensen die wel normaal doen, maar ook zij hebben een hoger risico bij ongelukken dus ook voor hen is de helm handig. Wil je geen helm, dan gewoon een normale stadsfiets.
Puch maxi, Tomos, Fatbike een pot nat brommer met pendalen.
Het probleem is niet de fatbike maar de mensen die erop zitten. Die moeten aan banden gelegd worden. Ebikes-> 18+
Dus ze willen regels toepassen op het misbruik van fatbikes zonder de gebruikers van de normale ebike hier lastig mee te vallen. Dit lijkt me bijzonder, waarom willen we selectief reguleren? Maak gewoon voor alle ebike gebruikers een minimum leeftijd en rijbewijs plicht en je bent van het gedonder af. Moet je snot verwende kind op zo'n ouderwetse trap fiets naar school? Das niet zielig, dat is goed voor zijn gezondheid💪🏻
We gaan fatbikes verbieden, want de Marokkanen die ze besturen zijn wat lastiger aan banden te leggen.
Het voelt mij meer als een symptoom dan oorzaak verbieden. Al zie ik soms mensen zich asociaal gedragen op fatbikes ik zie ook soms oma met 25 door het centrum racen op haar scootmobiel.
Gaan veelste snel dat is het probleem. Ik kijk rechts over het schouder zie niks, ik ga naar rechts en dan blaft zn ding net voor je langs....
Een legale fatbike die tot 25 k/m per uur gaat is niet anders dan een elektrische fiets. Het verbieden van fatbikes en de mensen die tegen fatbikes zijn, zijn dat puur vanwege het imago en hun gevoelens. Een fatbike is gewoon hetzelfde als iedere andere elektrische fiets.
Ik denk toch dat er nooit een waterdichte wet komt, ze vinden altijd wel een manier om het te omzeilen
Er moet gewoon harder op snelheid en gashendel worden gehandhaafd. Zo dicrimineer je geen andere weg gebruikers die de fiets wel fatsoenlijk gebruiken en geen overtreding maken. Plus. Het is niet meer dan logish dat er “meer” ongelukken met fat-bikes zijn als dat ook een fiets is die tegenwoordig vaker voorkomt. Dus handhaaf op de bestuurders van de fiets niet de dikte van dr band
Een betere en eenvoudigere oplossing om ook toekomstige omzeilingen te voorkomen: Ook ALLE elektrische fietsen/voertuigen indelen onder de gemotoriseerde voertuigen. Heb je gelijk ook helmplicht, minimumleeftijd, kentekenplicht (+verplichte keuring), en benodigd rijbewijs. Niet alleen voor roekeloos rijdende jongeren tegen te gaan, maar ook (steeds groter wordende groep) ouderen die een gevaar op de weg vormen met e-bikes. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze rijbekwaam zijn. En een helmplicht zorgt ook nog eens voor minder verkeersslachtoffers.
In de wet staan ook uitzonderingen over '' te makkelijk opvoerbare fietsen'' en er staat ook duidelijk in de wet hoe sterk een motor mag zijn, hoeveel torq en max snelheid. Ik zie regelmatig op zo'n fatbike 800watt motor staan, wat dus niet mag. ER moet gewoon veel harder worden opgetreden tegen deze regels en gashendels e.d.
Of je handhaaft de normale fietsband, want deze is hetzelfde op een elektrische fiets. Kom je er nooit doorheen met een ‘fatbike’
Volgensmij gebeuren ongelukken vooral door het opvoeren en telefoon vast houden op de fiets, te hard fietsen en niet opletten. Zaken waar je prima al tegen op kunt treden volgensmij..
Maar is best comfortabele fiets wat is het probleem. Of is het meer de type mensen die het aantrekt
Kenteken klaar
Uiteindelijk komt het weer neer op discriminatie. Een fatbike is een relatieve goedkope e-bike, dus veel mensen met een lager inkomen hebben er een, en dat soort mensen worden ook het hardst geraakt door een verbod. De mensen die het verbod omzeilen door een skinnybike te kopen zijn dan ook vooral de mensen die daar het geld voor hebben. Daarom ben ik tegen extra regels speciaal voor fatbikes: ze werken discriminatie en ongelijkheid in de hand.
Gewoon een helmplicht voor iedereen van alle leeftijden op alle vervoersmiddelen die ook maar iets van ondersteuning/aandrijving hebben. Of gewoon voor alle fietsers een helmplicht 😊
Fatbike heeft ook een motor en zou onder de brom en snorfietsen moeten vallen maar een 1 of andere dodo bepaald blijkbaar dat een electrische motor geen motor is....gezellig als woorden hun betekenis verliezers