Minggu kelima membuka tirai pusingan kedua MPL MY Season 17 dengan pelbagai perkembangan menarik. Ada pasukan yang masih mengekalkan corak permainan yang sama masih mengecewakan dan belum menunjukkan perubahan yang ketara. Dalam masa yang sama, ada juga pasukan yang berjaya bangkit, tampil lebih kemas, dan mengejutkan ramai netizen dengan gameplay yang jauh berbeza. Namun begitu, masih ada pasukan yang terus bergelut dengan isu konsistensi, menjadikan persaingan minggu ini lebih sukar untuk dijangka. Selain aksi dalam permainan, Week 5 turut dibayangi satu isu panas melibatkan insiden taunting antara pemain, apabila seorang pemain dari Selangor Red Giants didakwa mengeluarkan kata-kata yang tidak sopan terhadap pemain Invictus Gaming satu tindakan yang menimbulkan persoalan terhadap profesionalisme, disiplin, dan pematuhan terhadap peraturan MPL MY. Adakah isu ini patut dipandang serius? Dan bagaimana pula pandangan panel terhadap prestasi pasukan-pasukan minggu ini? Saksikan perbincangan penuh bersama Abang Lord, Nevinne, Coach Rain, Sunfrost, dan Mars dalam episod terbaru MPL Talk MY Week 5. Jangan lupa Like, Comment & Subscribe untuk lebih banyak content MPL Talk setiap minggu. Timestamp: 00:00:00 : Pembuka Acara 00:01:03 : Thank you Sponsors 00:02:16 : Subscribers Update 00:03:20 : Giveaway Epic Skin 00:04:28 : Predictions Week 5 00:06:50 : Transfer Window Impact 00:11:56 : Standings Week 5 00:17:25 : Drama Week 5 00:34:09 : Flash vs AC Esports 00:45:35 : Vamos vs Invictus Gaming 01:03:05 : Vamos vs BTR Malaysia 01:16:17 : Team Rey vs Flash 01:30:04 : Selangor Red Giants vs RRQ Tora 01:43:38 : AC Esports vs Team Rey 01:59:06 : Selangor Red Giants vs Invictus Gaming 02:06:27 : Award Segments 02:13:58 : Team Tier List 02:17:14 : Prediction Week 6 02:27:11 : Closing of MPL Talk Week 5 TodakPay: Platform topup game 24 jam tanpa cuti! www.todakpay.com Kenapa pilih TodakPay? ✅ Sentiasa buka 24/7, tiada cuti ✅ Proses pantas & selamat ✅ Pilihan bijak untuk semua gamers! Todak Academy: Platform pendidikan untuk gamers jadi profesional! https://www.todakacademy.edu.my/ Sertai Program TVET di Todak Academy, DAFTAR SEKARANG! 📍Todak Academy, COPLACE 11, Century Square, Cyberjaya/
ADVERTISEMENT
TIMESTAMP 00:00:00 : Pembuka Acara 00:01:03 : Thank you Sponsors 00:02:16 : Subscribers Update 00:03:20 : Giveaway Epic Skin 00:04:28 : Predictions Week 5 00:06:50 : Transfer Window Impact 00:11:56 : Standings Week 5 00:17:25 : Drama Week 5 00:34:09 : Flash vs AC Esports 00:45:35 : Vamos vs Invictus Gaming 01:03:05 : Vamos vs BTR Malaysia 01:16:17 : Team Rey vs Flash 01:30:04 : Selangor Red Giants vs RRQ Tora 01:43:38 : AC Esports vs Team Rey 01:59:06 : Selangor Red Giants vs Invictus Gaming 02:06:27 : Award Segments 02:13:58 : Team Tier List 02:17:14 : Prediction Week 6 02:27:11 : Closing of MPL Talk Week 5 Eno Bening B2
Jujur mpl my talk lebih seru drpd mpl id talk, jokes nya lebih banyak dan fun
First! Lets move on dengan kejadian minggu lepas. Kita jaga keharmonian liga kita. Semoga menjadi pengajaran untuk semua. Rules are rules. You represent your team. Ingat lencana di dada. Tunjuk yang baik sebab itu imej pasukan. Tiada pemain yang lebih besar dari pasukannya. Stay humble. Be kind. Semoga liga kita kekal harmoni, maju dan sejahtera ☝🏻
Aku paling suka penjelasan abg lord isu Kram.Kdgkala bukan semua player mampu tahan emosi.So jalan terbaik jgn bawa atas stage utk interview.Apa pun lets move on...Jgn panjangkan lagi drama Kram vs Ye3 nie.
Bukan nak backup Kram. Apa dia buat mmg salah dan perlu kena kad 'kuning'. Tapi x perlu nak go overboard dan bagi dia kad merah. Perumpamaan all bark no bite, like a dog, mmg legit untuk english speaker. Xde apa pun yang kasar/carut dari ayat tu, sikit pun xde. Cuma, bila dah translate jadi bahasa malaysia, perkataan dog, jadi anjing, dan kat situ dah jadi ayat 'mencarut'. Tu je, dia tgh overhype dan buat honest mistake. Bagi kad kuning, warning sikit, jelaskan apa dia buat salah dan move on. Xperlu nak besar2kan and bagi kad merah, gantung, denda, etc2.
apa yang ye3 cakap tak salah pun...dia menjadikan kramm sebagai benchmark untuk dia improve diri dia...kalau dengar betul2 pun setiap statement ye3 tak ada yang salah...
Saya cadangkan dihujung segment letak "Match of the Week"... supaya selepas all this reviews and recap penonton boleh decide match yg mana nak repeat and learn from, dan yg terlepas Live tak perlu tgk semua match. Sebab perasaan saya setiap kali tonton MPL Talk ni rasa nak revisit match tp xnak lah tgk semua pun, nak tgk apa betul yg diorg dah highlight.
Kesian jgk rasy, kalau dia tgok podcast ni, blh mntel down do, tapi kalau dia buat bnda ni jadi titik kebangkitan, mmg padu.. trust u rasy !!
Cadangan : boleh tak podcast ni di keluarkan pada jam 8pm atau 9pm? Sebab jam10pm keluar tengok 11pm lebih baru siap. ramai nak tengok malam tapi tula lewat sangat keluar. Esok nak pi kerja. Boleh tengok lepas kerja tu tapi lagi bagus tengok malam tu.
curse mpl talk yang dikatakan performace team drop lepas dipuji DIPATAHKAN OLEH TEAM REY. YEAHHH
Navine pun perlu diberi baju todak..x aci la abg lord sja
Setuju, isu kramm tu salah ttp salah dont betulkan benda yg jelas salah
Team rey satu2nya team yang kalah dgn SRG lpstu win streak 😂
Saya fans SRG, Tapi Kramm memang salah. I hope management SRG kena wajibkan player SRG hafal Rulebook tu betul2. 👍 Kramm dah mintak maaf and kena bayar denda. Hope semua ambik pengajaran dari kes ni❤
Setuju. Kram kena lebih bijak menjawab soalan yg melibatkan emosi. kena perbaiki lagi cara dia bercakap semasa interview. Salah tetap slh, and dia pun dh mtk maaf. Lets moveon. Jgn serang org lain. its not good.
Isu Kramm ni aku bukan nak jadi enabler nak bagi lesen kat dia sebagai player SRG. Iya dia salah menggunakan perkataan tu. Salah dia jawab interview dalam bahasa Melayu. Salah dia emotional. tapi kena acknowledge la what he's trying to say. only bark but no bite tu taunting yang sihat kan? sebab dia balas taunting. tapi kerana menggunakan perkataan tu dalam bahasa Melayu menjadikan ianya bunyi seperti makian. if he's just straight away said it in English. Dog is not a typical swear vulgar word, right?
mat sumpah do nak tgk rino sembang ngan rain ni haish
ape yang aku nampak kramm ni jenis mental cepat koyak , dia tak boleh kalau orang mention atau petik nama dia , memang terus angin 😂
1 team IG salah. X respect srg. Patut masa fist bump kena Salam cium tgn la. Lps tu masa nk jalan Dpn srg kn tunduk ckp tumpang lalu. Nk kill pun minta izin dulu la. Nk kill boleh x abg kram. Apa ah x respect srg langsung. Kalau buat kt team lain xpe la. Fans dorang x marah minta respect. Ye3 pun kau mana boleh ada mentaliti nk beat champion. Semua team KENA ada mentaliti target no2 je. Kau ckp nk jd juara sama mcm menghina srg tau. Apatah lagi nk solo kill kramm. WOWW big disrespect la Ye3 oi. Ishhh
the best esports podcast! good job guys 👍🏻