Skällande hundar, högljudda fester och katter som rör sig fritt på ens tomt toppar listan över saker som svenskarna stör sig på hos sina grannar. Det visar en ny rapport från Villaägarnas riksförbund. Enligt rapporten har nästan hälften av Sveriges villaägare varit i konflikt med en granne. Men det handlar oftast inte om några stora frågor utan mer om vardagliga småsaker som innefattar exempelvis ljud eller djur. Reporter: Alfred Olsson #nyheter #expressen #sverige
ADVERTISEMENT
En granne som (till synes) tillämpar fri uppfostran och deras ungar kommer och går som de vill och lever rövare och de smäller i dörrar så man kan tro att de utlöser bomber varje gång de stänger sin ytterdörr i trapphuset. Min grabb är lite yngre än dem och han stod tätt intill mig en gång när jag hämtat honom på dagis och såg att de var ute på lekplatsen på innergården: "pappa, jag vill inte leka med de där pojkarna, de är för stökiga". Jag hade ställt bilen utanför trapphuset en gång, höll på att glömma en sak hemma, så sprang upp för att hämta den, sätter mig sedan i bilen och de såg det och skyndade fram till framdäcket på vänster sida och tänkte lägga något där under - precis i samma sekund som jag lagt in Drive på bilen; de sprintade fram för det här, så jag bromsade på en gång och lade in Park och gjorde klart för dem att jag kommer prata med deras föräldrar - för det där är direkt livsfarligt. De verkade inte bry sig... Ett samtal senare, så nu får vi se
Skönt att bo på landet, inga nära grannar 🙏🏻
De luktar alltid gräs hos mina men jag blir aldrig inbjuden 😢
Ja folk släpper ut sina barn och hundar från tidig morgon till sen kväll 24 7 från vår till höst
Inget!!! Ja stör dom 😂😂😂
Vår ny grannar har renoverat i minst en månad nu och de börjar renovera i måndags klockan 05:30 på morronen
Har tack och lov väldigt fina grannar. Och då bor jag ändå i ett lägenhetshus med 24 lägenheter i. Trivs väldigt bra med SAMTLIGA
Trivs bättre på landet, med kilometeravstånd till närmaste granne.
Grannar stör med stamp och klamp dygnet runt, låter som de river hela köket och missköter sina djur som skäller på precis allt utan anledning. Jag bor i en hyresrätt och efter flera år av mina anmälningar till hyresvärden samt polis, överföll han mig i trapphuset och jag vaknade på rygg. Han har äntligen flyttat och en hänsynsfull icke störande granne flyttade in.
En granne är en surgubbe han kollar inte ens på oss och säger hej när vi går förbi han är otrevlig
Men titta då på verkligheten! För hur ser det ut utifrån födsel och genomliden barndom liksom ungdomstid, då så ska vi alla lära oss samarbetets konst, allt ifrån dagis till färdig utbildning men SEN . . . så fort vi bara kan o får råd så flyttar vi till eget hus, fritt från grannar och långt från mänskliga kontakter som det bara går.
min granne fucking renoverar klockan 03 00
Inget
. . . och så fick du 1 Gilla för bilden på katten!❤
Jag bor i lägenhet men jag har inga granar.
jag skulle nog va en ovanligt lugn och mötesgående granne så länge Ingen påstå något om mig
Det störigaste är hur de anmäler varenda minsta bagatell till diverse myndigheter
Otrevliga grannar är värst
hade en granne varit sur på min katt så hade det definitivt blivit konflikt
Det är olika men en sak som jag stör mig mest på är skyhög basmusik så det dånar och skakar som en jävla jordbävning dygnet runt